Praga V3S

Jan Neumann
Nakladatelství: Grada
Dostupnost: Ihned
279,-
Informace
Nákladní automobil Praga V3S je držitelem mnoha "nejj": nejznámější automobil značky Praga; nejznámější užitkový automobil vyrobený na území Čech, Moravy a Slovenska; nejdéle vyráběný tuzemský nákladní automobil; nejdéle provozovaný užitkový automobil apod. Mezi uživateli si získal pověst nezničitelného dříče, který je provozně nenáročný, a přestože se u něj s přibývajícím věkem projevovaly i určité nedostatky, nedá na Pragu V3S řada provozovatelů a řidičů dodnes dopustit. O kvalitách konstrukce jistě svědčí i to, že vozidlo je stále součástí automobilového parku armády ČR. To jsou tedy důvody proč se Praga V3S stala prvním nákladním vozem, o kterém jsme připravili v nakladatelství GRADA publikaci. V té se čtenář seznámí nejen se základním provedením vozu, ale také s modernizacemi M1 a M2, kterými automobil během výroby prošel. Další modernizace M6 a M6T se již nerealizovaly při sériové výrobě, nýbrž vznikaly během generálních oprav. Ty ovšem výrazným způsobem změnily parametry i vzhled vozu, proto v publikaci nebudou chybět. Jsou zde uvedeny sériové i individuální nástavby, a těch se za 37 let výroby na automobil namontovalo značné množství. Samostatná kapitola představuje vojenské speciály, především pancéřovaný model s krycím názvem Ještěrka. Během dlouhé doby produkce vozu probíhal také vývoj nových nástupců, kteří měly automobil nahradit, k tomu ovšem nikdy nedošlo. O to zajímavější budou v mnoha případech dosud nepublikované materiály o projektech vozidel Avia S 430 a Děvín.

Počet stran: 148

Rok vydání: 2007

ISBN: 978-80-247-2172-9

Online publikace (formáty PDF)

Hodnocení

Vložte Vaše hodnocení

Informace Hodnocení Ukázka
Nákladní automobil Praga V3S je držitelem mnoha "nejj": nejznámější automobil značky Praga; nejznámější užitkový automobil vyrobený na území Čech, Moravy a Slovenska; nejdéle vyráběný tuzemský nákladní automobil; nejdéle provozovaný užitkový automobil apod. Mezi uživateli si získal pověst nezničitelného dříče, který je provozně nenáročný, a přestože se u něj s přibývajícím věkem projevovaly i určité nedostatky, nedá na Pragu V3S řada provozovatelů a řidičů dodnes dopustit. O kvalitách konstrukce jistě svědčí i to, že vozidlo je stále součástí automobilového parku armády ČR. To jsou tedy důvody proč se Praga V3S stala prvním nákladním vozem, o kterém jsme připravili v nakladatelství GRADA publikaci. V té se čtenář seznámí nejen se základním provedením vozu, ale také s modernizacemi M1 a M2, kterými automobil během výroby prošel. Další modernizace M6 a M6T se již nerealizovaly při sériové výrobě, nýbrž vznikaly během generálních oprav. Ty ovšem výrazným způsobem změnily parametry i vzhled vozu, proto v publikaci nebudou chybět. Jsou zde uvedeny sériové i individuální nástavby, a těch se za 37 let výroby na automobil namontovalo značné množství. Samostatná kapitola představuje vojenské speciály, především pancéřovaný model s krycím názvem Ještěrka. Během dlouhé doby produkce vozu probíhal také vývoj nových nástupců, kteří měly automobil nahradit, k tomu ovšem nikdy nedošlo. O to zajímavější budou v mnoha případech dosud nepublikované materiály o projektech vozidel Avia S 430 a Děvín.

Počet stran: 148

Rok vydání: 2007

ISBN: 978-80-247-2172-9

Online publikace (formáty PDF)

Vložte Vaše hodnocení

Vyberte si cenu

Tento produkt má variabilní cenu, vyberte si, za kolik chcete tento produkt koupit. Nejnižší cena je 279,-.